Informace o nás

Kdo jsme? Jsme provozovatelé taxislužby, řidiči vozidel taxi, kteří skutečně tuto práci vykonávají a setkávají se denně se všemi problémy, které naši profesi znesnadňují. Vzhledem k tomu, že se nám nedaří přesvědčit představitele Magistrátu hl. m. Prahy o tom, že i pro taxislužbu platí závazné právní normy týkající se především bezpečnosti přepravovaných osob vozidly taxislužby, založili jsem tyto stránky, které by měly prioritně poukázat na bezdůvodné necitlivé a neodborné zásahy našich radních pánů. Snad dnes ani nikdo neví přesně ten pravý důvod, proč se Magistrát snaží necitlivým způsobem zasahovat do základních ekonomických pravidel v našem podnikání. Rádi bychom vyvolali veřejnou diskuzi, týkající se naší profese, do které bychom rádi přizvali skutečné odborníky z oboru dopravy, odborníky na životní prostředí, zástupce ministerstva financí, specialisty na bezpečnost práce, včetně zástupců těch skupin veřejnosti, kteří jsou vědomě magistrátními nedobrými úředníky z naší přepravy vyloučeni. Ti by posoudili nesmyslné vyhlášky a nařízení města a seriozním způsobem by posoudili oprávněnost řidičů a provozovatelů taxislužby, neustále volajících po takových změnách, které by jim umožnily právo na slušný život bez nutnosti porušovat stávající právní normy týkající se taxislužby jen proto, že několik dutých všehoschopných hlav z magistrátu nechce připustit, že provozování naší profese je podnikáním jako každé jiné a stejně tak pro nás musí platit všechny závazné právní předpisy nejen ČR ale i EU.

O neschopnosti vedení hl. m. Prahy svědčí především prohrané soudní procesy s provozovateli taxislužby, kteří v současné době žalují město o mnohamilionové částky za poškození dobrého jména firmy a za ušlý zisk. Proto budeme usilovat o to, aby byli označeni konkrétní viníci, na jejichž pokyn se pořádají nájezdy proti poctivým provozovatelům a jejich řidičům při nichž neodbornými zásahy, které nelze kvalifikovat jinak než zneužití pravomoci, kontrolované subjekty vědomě poškozují. Jsme toho názoru, že každý jednotlivý úředník Magistrátu by měl dokonale znát veškeré právní předpisy týkající se činnosti, kterou kontrolují a nevyrábět správní řízení na objednávku a šité na míru podle stále jednoho a toho samého scénáře, jehož autorem jsou pravděpodobně dva nejmocnější muži Magistrátu.

Historie projektu

V roce 2000 při dvacetiletém výročí působení v pražské taxislužbě jsem se svými kolegy bilancoval, co přinesly všechny ty roky prožité za volantem vozidla taxislužby. Nezbylo něž konstatovat, že se za poslední roky situace stále jen horší vlivem necitlivých zásahů z hora. Tehdejší ředitel pražského magistrátu Mgr. Zdeněk Zajíček mě v té době po našem setkání pozval na jednání zástupců města a provozovatelů taxislužby.

Těžko je popsatelné moje zděšení, když jsem viděl, co je to za lidi, kteří se snaží ovládat na těchto společných jednáních celou taxislužbu. Absolutně zde chyběli skuteční representanti naší profese. Kromě zástupce Cechu taxikářů sedávali zde v té době výhradně majitelé významných pražských dispečinků, kteří prosazovali zcela odlišné názory, něž které měla většina skutečných provozovatelů.

I média ovládaná pražským zastupitelstvem již v té době poskytovala prostor výhradně majiteli největšího dispečinku, který dodnes neprovozuje ani jedno vozidlo taxislužby, které by bylo jeho majetkem a které by řídil řidič, který je jeho řádným zaměstnancem na hlavní pracovní poměr. Pro tohoto pana majitele dispečinku nebyl problém dostat nemalý prostor třeba v rozsahu dvou celých stran v denníků iDnes. Ten vždy a zásadně zde publikoval vlastní názory a teze, které měli zajistit jeho neohrozitelné postavení na trhu.

Pražský magistrát zcela nelogicky přijímal taková rozhodnutí, která umožnila tomuto majiteli dispečinku vybudovat největší impérium, které ovládá v dnešní době více jak 1 200 řidičů taxislužby. Je ostudou zastupitelstva, že dopustilo to, aby jeden majitel dispečinku dostal k užívání od města 39 stanovišť pro vozidla taxi. Všechna tato stanoviště získala firma losováním a bezplatně jen proto, že byly nastaveny takové podmínky pro získání těchto míst, že nebylo možné najít konkurenta, který by mohl jakkoliv promyšlené losování ovlivnit.

Nikoho z magistrátu nezajímá, že především tento jeden dispečink vládne zcela zdarma majetkem v nemalé hodnotě a že tak bylo umožněno, aby byla všechna tato místa zneužívána k tomu, aby se plnila pokladna jednoho dispečinku a aby jen on mohl dosáhnout dominantního postavení na trhu.

Naši uživatelé

 

Na našich stránkách chceme oslovit nejen řidiče a provozovatele taxislužby, ale i ostatní účastníky dopravního systému města, cestující veřejnost a odborníky, kteří by nám mohli pomoci vytvořit si skutečně dobrý obraz o tomto druhu podnikání. Naším cílem je dát možnost návštěvníkům těchto stránek volně diskutovat na nejrůznější témata z oboru. Uvítáme jakýkoliv názor, který pomůže posunout pražskou taxislužbu dopředu na evropskou úroveň.